پونه قدوسی؛ این بار نوبت شماست! / خرابه ای به جا مانده از زلزله رودبار

قرارگاه میثم

پونه قدوسی؛ این بار نوبت شماست! / خرابه ای به جا مانده از زلزله رودبار

پونه قدوسی روزنامه‌نگار ایرانی است که در بخش فارسی بی‌بی‌سی فعالیت و به همراه سیاوش اردلان و ستار سعیدی برنامهٔ نوبت شما را اجرا می کند. او حرفه ژورنالیستی را در سال 1990 در جریان زلزله رودبار آغاز کرد و پس از آن با رسانه های خبری زیادی همکاری کرد.
او در سال 2000 به سرویس جهانی بی بی سی پیوست و به عنوان تهیه کننده و مجری کار خود را آغاز کرد. پونه قدوسی به عنوان تهیه کننده برنامه جدید بی بی سی با عنوان «Newslight» و همچنین تهیه بولتن های خبری سرویس جهانی بی بی سی فعالیت خود را با بی بی سی ادامه داد. در سال 2008 در بی بی سی فارسی و در برنامه نوبت شما مشغول به فعالیت شد.
در فواصل سالهای 2011 تا 2010 پونه قدوسی مدیریت پروژه ای را بر عهده داشت که در جریان آن تاثیر استفاده از رسانه های اجتماعی در بین اقشار مردم (بی بی سی) مورد آزمون قرار می گرفت.در تاریخ 2011/فوریه/15 در همکاری با نیویورک تایمز و با نویسندگانی همچون NEIL MacFARQUHAR و  ALAN COWELLدر مقاله ی تحت عنوان «استفاده مجدد جمهوری اسلامی از زور علیه معترضان» علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دست به قلم شد و در جریان آن از هیچ اقدامی در جهت تحریف واقعیت دریغ ننمود.

 
پونه قدوسی مجری بی بی سی فارسی از گذشته تا حال

برنامه نوبت شما چه اهدافی  را دنبال میکند؟
مهمترین برنامه تلویزیون فارسی بی بی سی (BBCPersian) که مأموریت تأثیرگذاری بر افکار عمومی ایرانیان را با توسل به شیوه های گوناگون عملیات روانی تعقیب می کند، برنامه روزانه "نوبت شما” ست. دست اندرکاران این برنامه همواره تلاش می کنند حرف های مورد علاقه خود را از زبان مردم ایران بیان کنند.
افشاگری در شهریور 1390علیه صادق صبا ، قربانی تجاوز پونه قدوسی
این برنامه یک گاف بزرگ داد؛ یک سناریوی واحد را با جملاتی دقیقا عین یکدیگر، از زبان دو به اصطلاح مخاطب که ظاهرا از دو موقعیت جغرافیایی مختلف با نوبت شما تماس گرفته بودند، روی آنتن شبکه برد.
موضوع چه بود؟
در برنامه "نوبت شما” نیز یکی از مخاطبان بی بی سی فارسی پس از لحظاتی در حال بیان ماجرای این تجاوز بر روی آنتن زنده بود که مجری برنامه مذکور (سیاوش اردلان) بلافاصله سخنان آن مخاطب را قطع و تاکید کرد که مجبوریم "به خاطر رعایت حال آن مجری!” چنین تماس هایی را قطع کنیم
صادق صبا مدیر بی بی سی فارسی و لیلا خدابخشی سردبیر نوبت شما که با برملا شدن این ترفند کودکانه، موقعیت خود را متزلزل دیدند، قبل از بازخواست شدن از سوی مسؤولان سرویس جهانی بی بی سی و مقامات ذیربط در وزارت خارجه انگلیس، دو نیروی جزء را قربانی کرده اند تا مسؤولیت تمام رخدادهای مسأله دار شبکه را به گردن آن ها بیندازند و دیگر کسی خودشان را مورد مؤاخذه قرار ندهد.

لیلا خدابخشی سردبیر نوبت شما بی بی سی فارسی

پونه قدوسی به همکار تاجیک خود چه گفته بود؟
من هر روز از خودم این سوال را می پرسم، که چرا برای سرویس خارجی بی بی سی (BBC World Service) کار می کنم؟ در حالی که این شغل مرا از خانواده ام دور کرده است و مانع بازگشتم به ایران شده. شغلی که مرا از وطنم دور کرده است و خانواده ام را تحت فشار قرار داده است؛ این جملات توصیف وضعیت شغلی پونه قدوسی است به زبان خود او که در گفتگوهای خصوصی با همکارانش مطرح کرده است.
صادق صبا در مسئولیت خود ماند تا ثابت شود در بنگاه خبرپراکنی دولتی انگلستان با افراد دانه درشت هیچ گاه برخورد نمیشود.

صادق صبا مجری فاسد بی بی سی

بعد از این بود که پلیس انگلیس به ناچار اعلام کرد یک مجری دیگر شبکه بی بی سی به نام استوارت هال در دادگاهی در انگلیس در مورد اتهام تجاوز به زنان و دختر بچه ها مجرم شناخته شد.مجری کهنه کار بی بی سی که اکنون هشتاد و سه سال دارد بر ابعاد رسوایی جنسی مسئولان شبکه بی بی سی در دهه های گذشته افزوده است. استوارت هال به سه فقره سوء استفاده جنسی و آزار بی شرمانه دختران زیر سن قانونی متهم شده است.

استوارت هال مجری کهنه کار و فاسد بی بی سی

جیمی سویل مجری کهنه کارو فاسد بی بی سی که به 450 کودک تجاوز کرده بود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط سرباز ولایت در 20 / 12 / 1391برچسب:بی بی سی فارسی,پونه قدوسی,نوبت شما,ضد انقلاب,تجاوز در بی بی سی,صادق صبا, ساعت | لينک ثابت |